torsdag 30 september 2010

Nu Vet Jag.

Forut var min drom att jobba for Amnesty eller FN.

Att vara stark, ha gjort lumpen, vara riktigt utbildad och erfaren.

Att kampa for varlden.

Har i Zambia fick jag en ny drom.

Under manader har jag tankt och tankt pa vilken drom jag vill folja.

Jag har varit frustrerad over att jag som vanligt inte kan bestamma mig.

Radd for att valja fel.

Det har varit svart att slappa min forsta drom.

Men nu vet jag vad jag vill.

Jag ar saker.

Jag har bestamt mig.

For varje dag som gar blir jag bara sakrare.

Jag kan inte tanka mig att nagot annat skulle kunna gora mig lyckligare.

Jag vill vara med Owen.

Vi ska gora en farm tillsammans i Serenje.

Vi har fatt ett stort land av Owens pappa.

Jag och Owen cycklade dit och tittade i veckan.

De ar sa vackert!

Inte for nara Boma och inte for langt ifran!

1 timme att cyckla kanske…

Nasta vecka ar ritningarna till varat hus klara.

Vi ska forsorja oss pa mjolk- och aggproduktion, gronsak-frukt- och potatisodling.

Och sa ska vi salja hons och kor nar v har manga!

Planen ar att medan jag ar I Sverige sa ska Owen bygga farmen.

Bada vi tva ska plugga, och sa ska jag ta korkort och jobba ihop pengar.

Jag vill bade plugga farming och nagot annat att gora vid sidan om. Tex sexradgivning, forskola eller sa.. Men da maste jag forst lara mig Bemba flytande.

Sen nar jag kommer tillbaka sa gifter vi oss och borjar varat liv tillsammans.

Jag forstar absolute om ni tycker att det har later helt galet och undrar vad fan jag haller pa med!

Men de tar inte alls galet och jag vet précis vad jag gor.

Nar jag tanker pa farmen blir jag lycklig.

Owen gor mig lycklig!

Fan vad underbart det kommer att bli!

Tank er! Ett liv utan daglig angest! Fy fan vad skont!

Tank att fa leva mitt I sa vacker, tyst och fridfull natur!

Jobba med djur..mycket kroppsligt arbete och lite papper.

Ett arbete som ger pengar, staten har inte ett piss med dig och gora.

Alla beslut ar mellan mig och Owen.

Ett “enkelt liv”.

Tillsammans med nagon som alskar dig.

Som du alskar!

I ett land som du alskar!

Iborjan kande jag inte sa starkt for Owen.

Det har vaxt fram sakta.

Owen ar typ den finaste personen jag nagonsin traffat!

Han ar sa…akta!

Han ar lugn, ger respect, han har varderingar…han tanker!

Vi funkar tillsammans och tanker mycket lika.

Han behandlar mig bra.

Kulturskillnader finns men dom ar sma och betyder inte sa mycket.

Saker som jag stort mig pa forut ar bara skitsaker. En del av dem far mig till och med att alska honom mer nu!

De ar ju bara saa Owen liksom!

Han har inga pengar, inget job osv.

Men det gor inget!

Han ger mig sa mycket annat som ingen annan get mig forut.

Jag vet inte vad jag kan saga for att beskriva honom.

Men jag vet att jag vill vara med honom.

Nu kan jag sluta leta.

Love

2 kommentarer:

  1. Lycka till kära Madde, det är rätt beslut -följ ditt hjärta och hjärna. Jag önskar dig all glädje fina tjej.
    Kram från Emma's mamma Pia & hundarna med förstås.

    SvaraRadera
  2. Hej, hur mar du?
    Tack sa mycket!
    Va gulligt av dej!
    Kram till dej, och hundarna med forstas! :P

    SvaraRadera