söndag 12 juli 2009

Rasism - George M. Fredrickson

När jag såg den här boken i hyllan i Vällingby Centrums bokaffär tvekade jag inte en sekund innan jag köpte den!!
Tyckte den verkade superintressant, snyggt omslag.... Jag var såld.
Jag har nu tagit mig igenom knappt halva, meen....jag ger upp!!! Jag klarar det inte! Jag vill ju verkligen men de går inte!
Den är så fruktansvärt tråkig!
Okej, den här väl sina moments liksom och intressant fakta. Men jag kommer knappt ihåg någonting av vad jag läst, kan inte koncentrera mig.
Hur kan den ha fått så bra kritik av både DN och Svenska Dagbladet?
Herregud!
Den är enformig och tjatig och är skriven på ett sätt som politiker pratar på när de vill låta smarta men igentligen bara vill prata bort ämnet så att man inte hinner med.
Eller...så kan du ju också vara jag som bara e blond.
Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar